جهانگردی پزشکی چیست؟
نوشته شده توسط : رکسانا

جهانگردی پزشکی با جهش هایی در حال رشد است و کشورهای آسیا ، آمریکای جنوبی و حتی اروپای شرقی نیز به این جنگ می پیوندند. آژانس هایی وجود دارند که مراقبت های بهداشتی در کلاس جهانی را برای مردم از کشورهای پیشرفته ، جایی که هزینه های مراقبت های بهداشتی گزاف است ، با قیمت پایین تر از زمین ارائه می دهند. رویه هایی که در انگلیس یا ایالات متحده شش رقم هزینه دارد ، صرفاً چهار رقم در کشورهایی است که گردشگری پزشکی در آنها رواج دارد.

شغل مدیکال توریسم در ایران درآمد بسیار خوبی دارد که می توانید اطلاعات مربوط به آن را در لینک بیابید. 

جهانگردی پزشکی چیست؟

گردشگری پزشکی زمانی است که افراد مقیم یک کشور برای دریافت مراقبت های پزشکی در حد یا بهتر از مراقبت هایی که در کشور خود دریافت می کنند اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه به کشور دیگری سفر می کنند.

از آنجا که افراد برای معالجه خود به خارج از کشور سفر می کنند ، معمولاً در طی مراحل پزشکی یا پس از آن فرصتی برای گشت و گذار در مناطق گشتی و شرکت در فعالیتهای سنتی گردشگری دارند.

امروز ، مردم می توانند پروازهای ارزان قیمت دریافت کنند و می توانند اطلاعات آنلاین در مورد خدمات پزشکی را که در مناطق مختلف جهان ارائه می شود ، پیدا کنند. آنها حتی می توانند بررسی ها و نظرات بیماران دیگری را که برای مراقبت های پزشکی ، دندانپزشکی و جراحی از کشورها بازدید کرده اند ، بخوانند. این به آنها کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند که کدام کشور بهترین کشور برای نیازهای بهداشتی آنها است.

محبوبیت گردشگری پزشکی چیست؟

بر اساس تخمین ها ، گردشگری پزشکی قرار است با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده ، رشد کند. در حقیقت ، بسیاری از کارفرمایان که بیمه درمانی را به کارمندان خود ارائه می دهند و شرکت های بیمه احساس می کنند گردشگری پزشکی راهی عالی برای کاهش هزینه ها است. مردم می توانند از خدمات بهداشتی برتر با قیمت های بسیار پایین تر بهره مند شوند.

بسیاری از کشورهای محبوب جهانگردی پزشکی ، پزشکان ، متخصصان و پرستارانی دارند که در خارج از کشور آموزش دیده و کار کرده اند. در نتیجه ، آنها می توانند به زبان انگلیسی روان صحبت کنند و مطابق با استانداردهای بین المللی مستقر در تشخیص و درمان کار کنند. این به بیماران بین المللی آرامش خاطر می بخشد ، که مراقبت های پاک ، بهداشتی و با کیفیت بالا را از کشور خود بخواهند.

کشورهایی که برای جهانگردی پزشکی مورد توجه قرار گرفته اند
متداول ترین نوع درمانی که به گردشگری پزشکی انگیزه داده است ، شامل جراحی زیبایی انتخابی ، جراحی ارتوپدی ، جراحی قلب ، پیوند اعضا و دندانپزشکی است. برخی از افراد همچنین مقصد را برای فناوری کمک باروری مانند لقاح آزمایشگاهی و جایگزینی مادر جستجو می کنند.

هند دارای یک صنعت گردشگری پزشکی شکوفا است که فناوری های پیشرفته و مراقبت های بهداشتی برتر را ارائه می دهد. در مقایسه با ایالات متحده ، بیماران می توانند 60 تا 90٪ هزینه درمان خود را پس انداز کنند. هند یکی از مقاصد مورد پیوند برای پیوند اعضا ، لقاح آزمایشگاهی و دندانپزشکی است. صنعت گردشگری پزشکی هند با صفر زمان انتظار ، بیمارستانهای کارآمد و متخصصان باتجربه ، با جهشی رشد می کند. این بیماران از انگلستان ، که به دنبال روشهای دندانپزشکی ، خاورمیانه هستند ، که به دنبال تشخیص سریع و جراحی هستند و بسیاری از کشورهای دیگر از سراسر جهان ، جذب آنها می شوند.
برزیل به دلیل زیبایی در زنان مشهور است و از این رو مقصد محبوب جراحی زیبایی انتخابی و جراحی پلاستیک است. شهرهای سائوپائولو و فلوریانوپولیس به دلیل بهترین بیمارستان های جراحی زیبایی و زیبایی که از آخرین فن آوری های پزشکی و نوآوری استفاده می کنند ، مشهور هستند. از بین همه جراحی ها ، لیفت باسن در میان بیماران از ایالات متحده محبوب است.
مالزی از بهترین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در جنوب شرقی آسیا به حساب می آید. بیماران به جای اتاق های بیمارستان از اتاق های پنج ستاره لذت می برند که یادآور مجموعه های هتل است. بیمارانی از انگلیس ، کانادا و ایالات متحده برای آب درمانی ، اقدامات جراحی و موارد دیگر به اینجا می آیند.
تایلند به دلیل اقدامات پوستی ، دندانپزشکی و زیبایی شناخته شده است و تمایز این را دارد که بیشترین تعداد بیمارستان در جنوب شرقی آسیا را با اعتبار بین المللی داشته باشد. بسیاری از افراد همچنین به دنبال ماساژ و روشهای درمانی آرامش بخش هستند که تایلند به شهرت آنها رسیده است.

در حالی که هزینه یک عامل اصلی در گردشگری پزشکی است ، بیماران همچنین می خواهند بهترین کیفیت مراقبت و فرصت هایی را برای دیدن و بازدید از جاذبه ها داشته باشند. از این رو ، کشورهایی که میراث و فرهنگ غنی دارند ، اغلب در خط مقدم گردشگری پزشکی قرار دارند.

مبنع:

https://www.etravel.com/explore/travel-industry/what-is-medical-tourism/





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: